You are viewing a single comment's thread from:

RE: Random Korea #6 - September, When I first met you, Remember?

in #randomkorea4 years ago

Another 3 great photos! The beauty of the first goes without saying. The colored leaves are always the highlight of autumn and it's what we start looking forward to as soon as the summer heat hits. The second is a great person shot. Always a challenge getting so close to someone for a shot without getting a reaction from them. The third... ah, grasshopper, you have much to learn. hah. I am always making that Kung Fu reference which no one in Japan ever gets. Hmm... most younger foreigners don't get it either. Crap—getting old!

Good shots as always, my friend. I hope getting out and shooting does help you with your anxiety. I am always teaching my photography students of the benefits of daily photo walks. Not only do they help with creativity, but I think they help with mood and feelings too. Keep up the good work.

Sort:  

I did process the trees photograph in lightroom with my custom preset pack that I shared here before, but that's only to give it a little punchiness in colors. This was late fall 2017!
Taking shots of people requires being a ninja these days, no question about it. I do find it funny how people tend to duck and cover their faces when I'm shooting and yet Korea is the worlds biggest country in CCTC count. Buildings, cars, news crew, and god knows where else they have them set up. It's everywhere, so what is everyone so worried about I have no idea lol. Love the grasshopper reference, it never gets old even we do ;) Thanks for the compliments David and this coming from a real photographer makes me want to keep trying to get better at it! It's a fairly recent undertaking for me. Spent a ton on gear just to realise that in the end it's about going out and doing it consistently with whatever you got!

Haha yeah I know. There are tons here as well. Outside your house you basically have to assume you are on camera. I guess people have kind of a helpless attitude towards it, kind of like they've given up, but with photographers they still feel they have enough power to avoid the shot. They think "the gov and all private businesses may be recording my face, but by god I'll avoid that photographer!" haha It's silly but people are silly. I've shot people long enough that I can kind of guess which people will or won't care, so I try to not even provoke the ones who look like they don't want it. But being a ninja helps ;)

You know, I think buying a lot of gear only to realize it's not about the gear is kind of a rite of passage. Welcome to being a photographer ;) I have a lot of expensive cameras and lenses but yet I find probably most of the time I'm shooting with... my smartphone. haha. But like you said, it's all about going out and doing it, and so whatever allows you to do that works.

You ever get confronted by people? Hasn't happened to me...yet. But there were definitely cases of mad faces lol

I think with the exception of yakuza Japanese people probably wouldn't get in your face about it. At least it's never happened to me (but then again, I've been careful never to shoot yakuza. Call me superstitious, but it's not worth it). But I also have gotten some nasty looks. If anyone ever had a problem I would be more than happy to delete the shot, but hasn't happened yet.

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.06
JST 0.043
BTC 36536.74
ETH 2608.36
USDT 1.00
SBD 4.13